חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הרבי על הפרשה
לזרוע ולהצמיח ברכה
כיצד מתיישבת הסתירה, לכאורה, בין תוכן הפרשה, העוסקת בנגעי צרעת, מן הטומאות החמורות ביותר, לשם הפרשה 'תזריע' המבטאת דוקא זריעה, שגורמת להולדת דבר חדש.
כך נולדת הגאולה
מפרשתנו מלמדת כי על-ידי שימת דגש על עשיית המצוות המעשיות בפועל, מבלי להסתפק בכוונות נעלות ובתחושות נשגבות, מביאים את לידת והתגלות הגאולה האמיתית והשלמה.
גאולה בניסן
אף-על-פי שהגאולה העתידה תבוא כהתעוררות מלמעלה - "ייאמר איש" - בכל-זאת יהיו בה כל הכוח והעוצמה של 'זכר' - "ואיש יולד בה"
הזדהות שלמה עם רצון ה'
שני שלבים בעבודת השם: שלב ראשון, כאשר התורה היא הקובעת את המציאות; והשלב השני, כשהמציאות מתעלה כל-כך עד שהיא עצמה נעשית קדושה
הניגודים במהות האדם
מצד אחד האדם הוא נזר הבריאה ולכן הכין תחילה הקב"ה את הכול בעבורו, ורק אז בראו. מצד שני אומרים לאדם: "יתוש קדמך". ללמדנו שהתנהגותו של האדם קובעת את מהותו.
ברית שחושפת קשר קיים
פעולת המילה אינה יוצרת מצב חדש, אלא רק מגלה את קדושת מעמדו של היהודי, הטבועה בו בעצם הווייתו. זו קדושה שבאה מלמעלה. המילה רק מסירה את העורלה והקליפה.
מצווה שמקיימים בכל רגע
מאחר שברית המילה נכרתת עם בשר הגוף הגשמי - אין הבדל בין תינוק לבין מבוגר. לכן ברגע הראשון שאפשר למול את התינוק כורתים את הברית הנצחית בינו לבין ה'
הלילה שנהפך ליום
מחלוקת בעולמות העליונים
לחרוץ דין באהבה
הכוהן, איש החסד, מרגיש את החומרה הנוראה שבצרעת, ולכן התורה דורשת שדווקא הוא יקבע סופית אם היהודי אכן טמא בטומאת הצרעת
התפרצות הרע - סימן לגאולה
ההשתלטות המוחלטת של הרע מעידה, שכל הכוחות השליליים יוצאים החוצה, משום שבפנים כבר אין להם מקום. זה חלק מהזיכוך הסופי של העולם
מצווה שמספקת הגנה
להתנקות ולהיטהר
יהודי מחפש תמיד את הנס
כאשר יהודי נתקל בתופעת הנגעים, אין לו ספק - הוא רואה בזה מיד את יד ה'. הוא גם מאמין שיש כוונה אלוקית בנגעי הצרעת
"מצורע" - המצב שלפני הגאולה
השם 'מצורע' מתייחס למשיח בזמן הגלות, קודם שבאה הגאולה. הוא סובל וכואב את צער מכאובי הגלות של עם-ישראל, ועל שום סבלו הוא נקרא 'מצורע'
למה המשיח נקרא "מצורע"?
גם בית-המקדש מכונה 'צרוע'. מכאן שהתואר 'צרוע' מבטא בדרך כלשהי את עניינם של המשיח ושל בית-המקדש
כשהקב"ה ישיב אליו כל יהודי
עניינה של הקדושה הוא האחדות וההתכללות, ולכן מי שקשור במדון ובמריבה, אין לו מקום אף באחד משלושת מחנות עם-ישראל, מחנות הקדושה
כל מילה מדוייקת
גודל חביבותו של יהודי
לכפר על הזולת
עד היכן מגיע כוחה של אחדות-ישראל - על-ידי קרבן שיהודי אחד מביא, יכול להתכפר יהודי שני. משום שכל ישראל הם כמו גוף אחד
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)