חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:35 זריחה: 5:40 כ' באייר התשפ"ב, 21/5/22
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הרבי על הפרשה
להאמין, להבין, ושוב להאמין
יסוד הכול הוא האמונה. על בסיסה מתחיל האדם ללמוד ולהבין. אולם לאחר שהוא מגיע להבנה המרבית, הוא נדרש שוב לאמונה - אמונה במה שאי-אפשר להבין
כדי להיות מוסרי צריך להאמין
היסוד של כל המצוות, אף של ה'משפטים', הוא בסיני. השכל אינו יכול להיות יסוד מוצק לחיים מוסריים, משום שהוא גמיש וכפוף לרצונו של האדם
לא לשבור, לקדש
הקדושה האלוקית לא באה לבטל ולשבור את המציאות הגשמית, אלא להשרות בה קדושה עליונה ולהשאירה במגבלותיו של העולם הזה. זו האחדות האמיתית בין הרוחניות לגשמיות.
מי קבע שהשכל יבין
יש בתורה מצוות שאנו מבינים את משמעותן וחיוניותן, אך יש גם חלק שאינו מובן. מסתבר שהחידוש הוא דוקא בהבנת חלק מהמצוות, שכן צפוי היה שמצוות אלוקיות לא יתפסו בשכל אנושי.
היסוד האלוקי במצוות השכליות
בקיום המצוות צריך להיות שילוב בין קבלת-עול והתבטלות לרצון ה' לבין הכרה והבנה, כדי שגם השכל יהיה שותף בקיום המצוות
הגמול מתאים למציאות
החידוש העיקרי שנעשה בעת מתן-התורה: הכוח להחדיר את הרוחניות אל תוך המציאות הגשמית. מעמד הר-סיני העניק ליהודי את היכולת לעשות חפץ גשמי לחפץ של קדושה.
לא להיות עבדים
דיני השור שבנפש האדם
שור בכלל מסמל את הנפש הבהמית שבאדם. המצב הטבעי שלה הוא - 'שור תם'. אולם אם האדם חוזר ונכשל בחטא, הוא נעשה 'מועד'. כיצד מתקנים מצב זה
יהודי כשומר פיקדון ה'
כל יהודי הוא 'שומר' המחזיק בפיקדון יקר שהפקיד בידו הקב"ה - הנשמה שהיא "חלק א-לוה ממעל ממש" - חלק מהקב"ה, כביכול, שהופקד למשמרת בתוך גופו של היהודי.
ארבעה שומרים בחיי הרוח
ארבעת השומרים רומזים גם לארבעה סוגים שיש בקרב עובדי ה'
גם ההווה תלוי בתורה
הקב"ה מלווה ואנחנו מחזירים
לתקן ולא לשבור
שיטת הבעש"ט - שסיגופים ותעניות אינם הדרך שבה ישכון אור ה'. להפך: חייבים להשתדל שהגוף יהיה בריא ושלם, וצריך לעבוד את ה' דווקא באמצעות הגוף ולא על-ידי שבירתו.
לא לשבור את הגוף
רצון ה' הוא, שהדרך לעבדו בימינו תהיה דווקא על-ידי שמחה וטוב-לבב, מתוך גוף בריא וחזק, ולא על-ידי תעניות וסיגופים
להתרחק מהתאכזרות עד הקצה האחרון
ברכה והבטחה
ברכה משמעותה - נתינת כוח מלמעלה, אבל ייתכן שיצוצו מניעות ועיכובים שיעצרו את התממשותה. לעומתה, הבטחה טובה - אי-אפשר שלא תתקיים
הקב"ה מקבל עליו את החובות
חס הקב"ה על כבוד הבריות
'מודה במקצת' בחיים הרוחניים
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)