חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"ב בניסן התשפ"ד, 20/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

דף הבית > חדשות
מאות אלפי משלוחי מנות חולקו לחיילים בפורים

מזג האוויר הקשה והסוער שפקד בחג הפורים את רוב חלקי הארץ לא מנע מפעילים של צעירי-חב"ד להגיע אל כמאתיים וחמישים אלף חיילי צה"ל בבסיסיהם הפזורים בכל רחבי הארץ, לאורך הגבולות עם מצרים, ירדן סוריה ולבנון, וכן בשטחי יהודה שומרון, ובבסיסים בתוככי הארץ. רבים מהחיילים שנשארו בבסיס הטירונים בחג הפורים הודו לצעירי חב"ד על הביקור וציינו כי לולא הביקור ספק אם היו זוכרים כי חג פורים היום, ולבטח שלא היו שומעים קריאת המגילה, ונהנים ממשלוח מנות אישי

צילומים: ברלה שיינר, ומנדי הכטמן
י"ד באדר התש"ע 23:40 (28/02/10) 

מזג האוויר הקשה והסוער שפקד בחג הפורים את רוב חלקי הארץ לא מנע מפעילים של צעירי-חב"ד להגיע אל כמאתיים וחמישים אלף חיילי צה"ל בבסיסיהם הפזורים בכל רחבי הארץ, לאורך הגבולות עם מצרים, ירדן סוריה ולבנון, וכן בשטחי יהודה שומרון, ובבסיסים בתוככי הארץ.

שמחת הפורים ומצוותיו הגיעו גם לטירוני בית הספר לתותחנות שדה (ביסל"ת - בה"ד 9) שבדרום הארץ. צוותים של צעירי-חב"ד ועימם הרב אהרון פרוס הממונה בצעירי חב"ד על פעילות חב"ד צה"ל הגיעו לבסיס בשעות הבוקר של חג הפורים. הם התקבלו בשמחה על ידי המפקדים והחיילים, קראו בפניהם במגילת אסתר והעניקו להם משלוחי מנות מצעירי-חב"ד.

רבים מהחיילים שנשארו בבסיס הטירונים בחג הפורים הודו לצעירי חב"ד על הביקור וציינו כי לולא הביקור ספק אם היו זוכרים כי חג פורים היום, ולבטח שלא היו שומעים קריאת המגילה, ונהנים ממשלוח מנות אישי.

מגילה ושמחת החג לחיילי צה"ל בעמק בית שאן

גם השנה, כמידי שנה יצאו צעירי חב"ד בבית שאן בראשות השליח הרב יעקב שמולביץ ועוזרו הרב שמואל רייניץ, לבסיסי צה"ל ובתי כלא לשמח את החילים והאסירים. למרות מזג אוויר הסוער יצאו קבוצת בחורים מישיבת חב"ד במגדל העמק למחנות הצבא בבקעה, ולמרות הגשם השוטף והבוץ רקדו עם החיילים, קראו עימם מגילה, וקיימו איתם מצוות משלוח מנות.

צעירי חב"ד הביאו את שמחת החג לכלא 4 בצריפין

צוותים של בית חב"ד במזרח ראשל"צ בהנהלת הרב שלום לוי והרב יוסי וייסמן יצאו בחג הפורים להביא את שמחת החג ומצוותיו לחיילים הנמצאים במעצר בכלא 4 בצריפין. לאחר תיאום מוקדם של הרב אהרן פרוס הממונה על פעילות צעירי חב"ד בצה"ל עם רבנות בית הכלא נכנסו החב"דניקים לכלא, תחת ממטרי גשם עזים, וחילקו כ 1,200 משלוחי מנות לחיילים בכלא שהודו על הביקור החם שהזכיר להם את שמחת החג.

שמחת החג ומצוותיו הגיעו גם לאסירים בכלא הצבאי "כלא 6" שבעתלית בצפון הארץ. הפעילות נערכה בהמשך למבצע חנוכה המוצלח שנערך בין כותלי הכלא לפני שלושה חודשים. שליח הרבי בחיפה, הרב דובי גינצבורג יצא לכלא מלווה באברכים שהגיעו עם ילדיהם המחופשים לשמח את הכלואים והסגל של כלא 6. במקום חולקו כ-500 משלוחי מנות ועשרות סיפרוני תהלים.

פורים ללא הפסקה בכרמי צור 

עם צאת השבת, החל הרב דוד רוזנפלד, מנהל בית חב"ד כרמי צור, בפעילות ללא הפסקה במשך כל היממה של פורים. קריאת מגילה אחת רדפה את השניה, הנחת תפילין לחייל אחד לצד משלוח מנות לחייל השני ובלי לשכוח ביקורים בבתי התושבים של הישוב. הכל במטרה ללא להשאיר אף חייל ללא שמחת החג מצד אחד ולהכניס את המימד הפנימי לתוך השמחה של התושבים מצד שני.

מסיבות פורים בליווי כליזמרים וריקודים, קריאת מגילה וחלוקת משלוחי מנות, לחיים וזיכוי במצוות מתנות לאביונים, התקיימו גם במוצבי צה"ל בסביבות קלקיליה ובבסיסים צופים ובאבני חפץ, ובסיס מג"ב קלקיליה ובבסיס מג"ב מרכז אייל. האירועים היו בתיאום ובליווי המפקדים והקצינים בכל מקום והשתתפו בהם מאות חיילים ומפקדים ששמחו ונהנו מאווירת החג שהגיעה אליהם.





משלוח מנות אישי לכל חייל


משלוח מנות איש לרעהו


מאזינים לקריאת המגילה

שמחת החג

מגילה בבסיס צה"ל בדרום הארץ


משלוח מנות לכל חייל


משלוחי מנות בכלא 4 בצריפין




חג בבקעת בית שאן


באחד מבסיסי צה"ל בשומרון


שמחת החג בכלא 6




חג בקליקליה


מגילה בחברון




 

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)