חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"ב בניסן התשפ"ד, 20/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

דף הבית > חדשות
בדקתם שהיא בסדר?

כדי לוודא את כשרותה של המזוזה, ישנו נוהג "בדיקת מזוזה", בדומה למבחן רישוי שנתי לרכב שנועד לוודא את יעילותו. את המזוזה בודק מגיה מומחה, ועדיף לעשות זאת בימי חודש אלול כהכנה לימים הנוראים. התקשרו עוד היום למוקד המזוזה הארצי 3770*

א' באלול התשע"ה (16/08/15) 

היא שומרת עלינו תמיד, ניצבת בעמדתה ביום ובלילה, בכל מזג אוויר. אנו מעיפים בה מבט בצאתנו מן הבית ובבואנו, נושקים לה, מאמינים בה.

אבל היי, האם אנו זוכרים לבדוק שהמזוזה בסדר? ייתכן שרבים לא יודעים - אך המזוזה איננה הקופסא היפה התלויה באלכסון על משקוף הדלת. מה שאנו רואים הוא רק הנרתיק.

המזוזה נמצאת בפנים, והיא למעשה קלף מגולגל, עליו כתובים פסוקי תורה קדושים. את המזוזה כותב סופר סת"ם מיוחד (סת"ם - ספרי תורה, תפילין ומזוזות), שהוא אמן מומחה בתחום. הוא כותב בעזרת נוצה ודיו מיוחדת.

המזוזה הינה חפץ עדין ופגיע, שעלול בקלות להיפגם עקב מזג אוויר קיצוני, התיישנות ותאונות. רק מזוזה תקינה נחשבת למזוזה ומעניקה לבית את תוספת ההגנה הרצויה.

כדי לוודא את כשרותה של המזוזה, ישנו נוהג "בדיקת מזוזה", בדומה למבחן רישוי שנתי לרכב שנועד לוודא את יעילותו. את המזוזה בודק מגיה מומחה, ועדיף לעשות זאת בימי חודש אלול כהכנה לימים הנוראים. לבדיקת מזוזה בביתכם חייגו למוקד המזוזה הארצי 3770* או פנו לבית חב"ד באזור מגוריכם. צפו בסרטון הסברה מרהיב בנושא:


 
תגובות
2.
לאיתמר
רז-17/08/15 11:33
1.
יוזמה ברוכה
איתמר-16/08/15 21:51

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)