חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:30 זריחה: 6:02 י"ח באב התש"פ, 8/8/20
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

שביעי-של-פסח
מן המעין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע גליון 1319 - כל המדורים ברצף
למה מחר כשאפשר היום
חדש על המדף
שירה שלמעלה מגדרי הזמן
שביעי-של-פסח
אחד ואחד
פרנסה לרופא
זעקת ההלך
לאכול 'משיח'
אברהם יגל, כבר שלושים שנה
'סעודת משיח' בערב שבת

גם אנחנו ראויים

פעם אחת בשביעי-של-פסח נאנח רבי משה מקוברין וקרא: "האם גם דורנו זוכה לניסים כאלה?". אחר-כך אמר: "אם פרעה נשאר בחיים כדי שיראה את ניסי ה', ראויים גם אנו שהקב"ה יַראה לנו נסים ונפלאות כימי צאתנו מארץ מצרים".

נחשון קפץ

בשעה שמשה רבנו מסר את מאמר הקב"ה "דבר אל בני-ישראל וייסעו" (שמות יד,טו) התדיינו השבטים ביניהם מי ייכנס תחילה לים. קפץ מיד נחשון בן-עמינדב לים במסירות-נפש, ובזכותו אמר הקב"ה למשה "נטה את ידך", וזכו ישראל לנס של קריעת ים-סוף.

(מדרש רבה)

באש ובמים

מסירות-הנפש של נחשון על דברי ה' "וייסעו" היא המשך למסירות-הנפש של אברהם אבינו. אלא שמסירות-נפשו של אברהם אבינו הייתה באש, באור כשדים, ואילו אצל נחשון מסירות-הנפש הייתה במים. על זה אנו אומרים "באנו באש ובמים", שהם שני סוגים של מסירות-נפש על קידוש ה'.

(הרבי הריי"צ מליובאוויטש)

שמחת האמונה

הימים האחרונים של פסח צריכים להיות כמו הימים האחרונים של סוכות, ימים של שמחה בלבד. ההבדל הוא שבימים האחרונים של סוכות שמחים בשמחת התורה, ובימים האחרונים של פסח צריכים לשמוח בשמחת האמונה – "ויאמינו בה' ובמשה עבדו".

(רבי נחמן מברסלב)

ראש-השנה למסירות-נפש

שביעי-של-פסח, היום שבו הורה הקב"ה "דבר אל בני-ישראל וייסעו", נחשב ראש-השנה למסירות-נפש. בשביעי-של-פסח יכול וצריך כל אחד ואחד לקבל עליו שבמשך כל השנה תהיה לו תקיפות של מסירות-נפש על התורה, על מצוותיה, ועל עבודת הבורא.

(ספר השיחות תש"ג)

הניסים באים אחר-כך

יש לזכור ולהדגיש שאף שקריעת הים והליכת בני-ישראל בתוך הים ביבשה הייתה משולבת בנפלאות גדולות ובניסים רבים, תחילת כניסתם למים לא הייתה בדרך נס. למים נכנסו תחילה במסירות-נפש, ורק אחר-כך ובזכות זאת נקרע להם הים.

(ספר המאמרים תרפ"ח)

משה רבנו קינא

כאשר הים נבקע רק לאחר שנחשון קפץ לתוכו, ובעקבותיו כל ישראל, קינא בהם משה רבנו. הוא, שדרגתו הייתה 'חכמה דאצילות', קינא במסירות-הנפש מתוך אמונה פשוטה. 'חכמה דאצילות' מבינה הכול באופן אחר, ומשה מקנא באמונתם של היהודים הפשוטים.

(ספר השיחות תש"א)

משה שבכל דור

"ויאמינו בה' ובמשה עבדו" (שמות יד,לא). אומרים חז"ל  (מכילתא): "שכל המאמין ברועה ישראל כאילו מאמין במי שאמר והיה העולם". כל אחד ואחד מישראל, עם כל מעלותיו ועבודתו, צריך להיות דבק וקשור למשה רבנו שבכל דור. רק על-ידו הוא מתקשר עם מי שאמר והיה העולם.

(לקוטי שיחות)


   

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)