חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הקנקן ומה שבתוכו
עמדה שבועית


מאת: הרב מנחם ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע גליון 1253 - כל המדורים ברצף
הקנקן ומה שבתוכו
יש חדש
לגאול גם את הרכוש
אמונה וידיעה
להבין מה שאפשר
לך אל סבא
שבועת אמונים
גואל ראשון ואחרון
זִקנה אינה מחלה
קריאת ארבע הפרשיות

למה תנועה חסידית, שמשנתה הרעיונית עוסקת בדברים העמוקים והפנימיים ביותר בנפש האדם ובעבודת הבורא, עוסקת בענייני מיתוג

השבוע, בכינוס הארצי של מנהלי בתי-חב"ד בארץ, הושק המיתוג החדש של חב"ד, שנועד ליצור זהות אחידה, בעלת מאפיינים ברורים, לכל בתי-חב"ד ולכל פרסומי חב"ד, כדי שהציבור יוכל לקלוט  גם במבט חטוף בזווית העין שמדובר בבניין, רכב, כרזה או עלון השייכים לחב"ד.

מחשבה רבה הושקעה במהלך השנה האחרונה מאחורי מהפכת המיתוג, בעזרת טובי אנשי המקצוע. בחירת הצבעים, למשל, נועדה לבטא את העובדה שזו תנועה יהודית-חסידית, בעלת שורשים עמוקים במורשת האבות, ועם זה יש בה מרכיב של רעננות, חדשנות ופנייה אל הציבור בשפה עכשווית. השורשיות מסומלת בצבע הבורדו-חום, ואילו החדשנות והרעננות בצבע הכתום.

המטרה: כבודו של הקב"ה

לפעמים עולה שאלה למה תנועה חסידית, שמשנתה הרעיונית עוסקת בדברים העמוקים והפנימיים ביותר בנפש האדם ובעבודת הבורא, מתעסקת בכלל בעניינים שטחיים וחיצוניים כל-כך, ובטכניקות שבהן מוכרים משקאות קלים ומשחות שיניים. הרבי מליובאוויטש נדרש בכמה וכמה הזדמנויות לסוגיה הזאת וקבע כלל ברור – כל דבר שקיים בעולם נועד לשרת את ערכי האמונה והקדוּשה.

הכלל הזה מבוסס על מאמר חז"ל במשנה: "כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראוֹ אלא לכבודו". כל דבר שקיים בעולם, כל חידוש וכל טכניקה, נועדו למעשה לשרת את הקדוּשה. זו צריכה להיות גישתו של האדם המאמין כלפי כל דבר חדש שמופיע בעולם, ועליו לחפש את הדרך להשתמש בו בעבור כבודו של הקב"ה.

אם יש בעולם תורה שלמה העוסקת בפרסום ובשיווק, עלינו לדעת שזו קיימת בעצם כדי שנוכל לפרסם טוב יותר את האמונה ואת ערכי היהדות, ובינתיים יכולים ליהנות ממה ומפירותה גם גופים עסקיים ומפעלים למיניהם.

מובן שצריך להיזהר לאמץ אך ורק את הדברים החיוביים ולהימנע מההיבטים השליליים הקיימים בחידושי הזמן. לשם כך ניתנה לאדם הבחירה החופשית ויכולת ההבחנה בין טוב ורע. כל עוד הגאולה לא באה ועדיין לא הושלם הבירור – אין טוב בלי רע, ותמיד אנו נדרשים לנפות את הטוב מן הרע. אך הימצאותו של הרע בתוך הטוב אינה צריכה למנוע מאיתנו לנצל את החלקים הטובים והחיוביים.

יין ישן בכלי חדש

מתוך הגישה הזאת חב"ד יוצאת למהפכת המיתוג. החברות הגדולות משקיעות משאבים רבים במיתוג, מתוך הבנה שהוא תורם תרומה חשובה ליכולת ההצלחה שלהן. זה נכון גם לחב"ד, הפונה אל כל יהודי באשר הוא, ושואפת להעביר לו את המסר של אהבת כל יהודי ואת הקריאה להתקרב יותר אל אבינו שבשמים.

הקוראים הנאמנים של 'שיחת השבוע', שהתרגלו לעיצוב הקודם ולתחלופת צבעים מדי שבוע בשבוע, יצטרכו לעבור תקופת הסתגלות קצרה, אבל הניסיון מוכיח שקל להסתגל לדבר טוב ונכון, וכך יהיה בע"ה גם כאן. יין ישן בכלי חדש הוא תמיד שילוב מנצח.

המיתוג החדש. הדמיה על בית-חב"ד ביבנה


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)