חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 17:58 זריחה: 6:52 כ"ד בתשרי התש"פ, 23/10/19
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

ללמוד חסידות ולהתנהג בדרכי החסידות
המעשה הוא העיקר

אדמו"ר האמצעי רצה שאברכים ישוחחו על 'יחודא עילאה'

אדמו"ר האמצעי אמר שהוא מאחל לעצמו ("ער ווינטשט זיך") שאברכים בלכתם ברחוב ישוחחו ביניהם אודות יחודא תתאה ויחודא עילאה.

(וסיים כ"ק אדמו"ר:) ברכה של צדיק ונשיא בישראל - בוודאי מתקיימת, וכיוון שכן, אין הדבר תלוי אלא באברכים עצמם, שבלכתם ברחוב, בברוקלין, כאן, בוויליאמסבורג, וכיוצא בזה, ישוחחו ביניהם אודות יחודא תתאה ויחודא עילאה.

(משיחת שבת פרשת ויצא, ט' בכסלו ה'תשי"ב -
'תורת-מנחם - התוועדויות' ה'תשי"ב חלק ראשון עמוד 160)

אמר לחסיד - הייה "בצל" וחזור חסידות...

כאשר פוגשים יהודי [פגישה שבוודאי אינה במקרה אלא לשם כוונה ותכלית] שלעת-עתה אינו מקיים תורה ומצוות - צריכים (רק) להסיר ממנו את הדברים המעלימים ומסתירים על נשמתו, ואז מתגלית נשמתו, התקשרותו עם הקב"ה, ובמילא, יתחיל לקיים תורה ומצוות, הנחת תפילין, שמירת שבת, וכיוצא בזה...

וכדי לפעול עליהם - צריכים להתחיל בעבודה עם עצמו ("טאן מיט זיך"), אבל, אין להמתין עד שיגיע לשלימות העבודה עם עצמו,

- וכמאמר אדמו"ר האמצעי לאחד החסידים שנכנס ל'יחידות' והתאונן שכאשר חוזר חסידות ברבים נעשה אצלו רגש של ישות: "א ציבעלע זאל פון דיר ווערן אבער חסידות זאלסטו חזר'ן"... -

צריכים להתחיל בעבודה עם עצמו, והתחלת העבודה עם עצמו מספיקה כבר כדי לעסוק בעבודה עם הזולת.

(משיחת פורים ה'תשי"א - 'תורת-מנחם - התוועדויות' ה'תשי"א חלק ראשון עמ' 322)

להיות יהודי, כפי שיהודי צריך להיות

יש להסביר ולהדגיש מלכתחילה שמדובר כאן אודות עניין של אמונה - "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" - שכשם שסתים וגליא דקוב"ה כולא חד, כך סתים וגליא דישראל כולא חד, וסתים וגליא דתורה כולא חד, ואי-אפשר לחלק ביניהם, כך, שמי שרוצה גליא צריך גם סתים.

וכשיפעלו אצלו עניין זה - ומה הפירוש "לפעול"? - לגלות אצלו את נקודת האמונה שתבוא מן ההעלם אל הגילוי - אזי יתבטא הדבר גם בהנהגה בפועל במחשבה, דיבור ומעשה, שיתחיל לילך בדרך החסידות, כלומר, לא זו בלבד שלומד תורת החסידות, אלא גם מתנהג בדרכי ומנהגי החסידות, כולל ובמיוחד בהעניין העיקרי שהוא תכלית הכוונה דתורת החסידות - לשנות טבע מידותיו, ונעשה יהודי כפי שיהודי צריך להיות ("ער ווערט א איד ווי א איד דארף זיין").

(קטעים מהתוועדות י"ט בכסלו ה'תשי"ב - בלתי מוגה)


 
 
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)