חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:50 זריחה: 5:35 י"ג בסיון התשפ"ד, 19/6/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הכנה למתן תורה
מן המעיין

מדורים נוספים
שיחת השבוע 1898 - כל המדורים ברצף
להחזיר לשבועות את כבודו
יש חדש
לגבי התורה כולנו 'מדבר'
הכנה למתן תורה
שאלה ותשובה
האוּמנם 'מצוות בטלות'?
הכול נשאר על הרציף
רציתי לשאול
סעודות שבת בלי לחם
בן ה-96 ובן 8 הימים נימולו יחדיו

כל אחד במקומו

"לעולם קורין פרשת במדבר סיני קודם עצרת" (טור). משום שבפרשת במדבר כתוב "איש על דגלו באותות", היינו שכל אחד ואחד יהיה במקומו הראוי לו, וזו מצוות הגבלה שנצטוו קודם מתן תורה.

(חידושי הרי"ם)

שבת להכנה

בשבת לפני שבועות צריכים לעשות הכנה לקבלת התורה, כי השבת ניתנה קודם התורה, והיא הייתה הכנה לקבלת התורה. וכן נאמר (שמות טז,ל): "וישבתו העם ביום השביעי". ומשם נסעו להר סיני.

(שפת אמת)

התקשרות במקור

שמו של כל דבר הוא עצמיותו ושורשו, ולכן קודם שישראל הקדושים מכינים עצמם למעמד הנבחר, עליהם להתקשר במקור מחצבתם, בשמות השבטים הקדושים ונשיאי ישראל, הלוא הם צדיקי הדור, ורק לאחר מכן ביכולתם להגיע לתכלית קבלת התורה.

(דברי יחזקאל)

שתי הוראות

קריאת פרשת במדבר קודם מתן התורה מלמדת: א) אף מי ששרוי במצוקה חייב בתלמוד תורה. ב) מי מקיים את התורה – מי שמשים עצמו כמדבר. על האדם לגשת לקבלת התורה בלי חישובים ושיקולים אישיים. כל מגמתו צריכה להיות אך ורק בקבלת התורה, בבחינת 'הקדמת נעשה לנשמע'.

(הרבי מליובאוויטש)

להיות כמדבר

אם רוצה אדם לזכות לקבלת התורה, ישים עצמו כמדבר, שתהיה בו מידה גדולה של ענווה, ויחוש שאין לו במה ולפני מי להתגאות, ויידע שהוא ערום וחסר כול, כמו המדבר.

(עיטורי תורה)

לא לענווה מזויפת

יש מי שמתעטפים בענווה מזויפת, ואומרים: מי אני ומה אני שאלמד את תורת ה', ולאיזו מדריגה בלימוד התורה אוכל להגיע. לכן קוראים תחילה את פרשת במדבר, שבה כל יהודי נמנה בשמו ומקבל חשיבות, כדי שכל אחד ואחד יידע שביכולתו ללמוד את התורה ולהתעלות בה.

(רבי משה פיינשטיין)

אהבת ישראל

עיקר ההכנה לקבלת התורה היא מצוות "ואהבת לרעך כמוך", כפי שענה הילל לאותו גר שביקש ללמוד את כל התורה על רגל אחת. והמניין הכללי של בני ישראל איחד אותם לחטיבה מלוכדת אחת.

(בית אברהם)

כאיכר בתחילת הקציר

דרכו בקודש של רבי ישראל מרוז'ין הייתה לומר תורה בכל שבת בסעודת היום, ואילו בשבת שלפני שבועות לא אמר תורה. הוא היה אומר: דומה אני בשבת זו לאיכר בתחילת הקציר – הישן כלה והחדש עדיין לא נכנס.


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)