חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:20 זריחה: 6:09 כ"א באב התשפ"ב, 18/8/22
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פרשת ראה | לפתוח את העיניים
א חסידישע פרשה

נושאים נוספים
אור וחום ההתקשרות
פרשת ראה | לפתוח את העיניים
שבע מצוות בני נח
להתעורר, להתרומם
מתקיעת שופר באלול באים לחרדה דלעתיד לבוא
בכל דרכיך דעהו
פרשת ראה
"ותן חלקנו בתורתך"
ליישר את העולם
עת לדעת
תשמ"ט
הלכות ומנהגי חב"ד

תיבת "ראה" פירושה ראייה... והעניין בזה – שעבודתו של יהודי בכל ענייני התורה ומצוותיה... צריכה להיות באופן של ראיה, היינו, לא רק מתוך קבלת-עול גרידא, או אפילו מפני שמבין את הדבר בעיני השכל, אלא באופן שרואה את הדברים בעיני בשר!

וכאשר טוען שאינו רואה זאת בעיני בשר – אומרים לו: הפירוש ד"ראה" אינו ש"אתה רואה" ("דו זעסט") או ש"אתה תראה" ("דו וועסט זען"), כי אם לשון של ציווי – "ראה" ("זע"), על-ידי-זה שיפתח את עיניו!...

כלומר: בהכרח לומר שהקב"ה נתן לו עינים לראות, כי לולי זאת, לא היה הקב"ה מצווה עליו "ראה". וכמה כן בהכרח לומר שיש אור בסביבה, כך שביכולתו לראות, כי לולי זאת, היה צריך להיות לכל לראש הציווי להאיר את הסביבה, כדי שאחר-כך יוכל לראות. ומכיוון שכן, לא נותר אלא לצוות עליו: "ראה", היינו, שיפתח את עיניו ויביט בכיוון הנכון.

ועניין זה ניתן לבחירתו של האדם, ועל זה בא הציווי "ובחרת בחיים", ובענייננו – לבחור לפתוח את עיניו ולהביט בכיוון הנכון, ואז – יהיה אצלו כללות העניין דקיום התורה ומצוותיה באופן של ראיה, ראיה כפשוטה, בעיני בשר.

(תורת מנחם תשמ"ג ח"ד עמוד 1934)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)