חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פרשת נשא | להרים את ה'ראש' מה'רגל'
א חסידישע פרשה

נושאים נוספים
אור וחום ההתקשרות
פרשת נשא | להרים את ה'ראש' מה'רגל'
פיוס לחתנים
קבלת התורה מתוך אהבה
תיקון ליל שבועות
קבלת התורה בשמחה ובפנימיות
עת לדעת
יומן מבית חיינו
הלכות ומנהגי חב"ד

הפירוש הפשוט ד"נשא" הוא – מלשון הרמה.

ובזה גופא – "נשא את ראש", היינו, להגביה ולהרים גם את ה"ראש", אשר, על ידי זה נעשה ענין של הרמה בכל הגוף,  גם ב"רגל", עד לחלק הכי תחתון – עקב שברגל.

וביאור העניין בעבודת האדם:

ענין ה"ראש" בעבודת האדם הוא – ענין המוחין, הבנה והשגה, ובכללות – לימוד התורה. ועל פי זה, ההוראה ד"נשא את ראש" היא – שצריך להיות ענין של הרמה בעבודת ה"ראש", לימוד התורה.

וכאמור, על ידי הרמת ה"ראש" נעשה ענין של הרמה בכל הגוף, היינו, הרמה בכל עניני העבודה התלויים וקשורים בשאר אברי הגוף, החל מ"חוט השדרה" המעמיד את כל הגוף – עבודת התפלה, עד ל"רגל", מצוות התלויות ברגל, ובכללות – "הוי רץ למצוה", ע"י הרגל על לעקב שברגל, אשר בהרמתה מן הארץ תלוי ענין ההליכה והריצה.

ולאידך, ענין ההרמה בכל הגוף פועל גם על הראש – שכן, כאשר לימוד התורה הוא באופן ד"כל עצמותי תאמרנה", הרי זה פועל עילוי בלימוד עצמו, כמרז"ל "אם ערוכה ברמ"ח איברים משתמרת", ובזה גופא – לא רק "משתמרת", אלא גם "מתברכת" – כב' הגרסאות במארז"ל "מתוך שחסידים הם כו'", "תורתם משתמרת או "ברכה ניתנת בתורתן".

(ש"פ נשא, תורת-מנחם תשמ"ו ח"ג עמוד 285)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)