חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:50 זריחה: 5:42 ח' בתמוז התשפ"ב, 7/7/22
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פרשת ויקרא | הקריאה של חיבה לכל אחד ואחת
א חסידישע פרשה

נושאים נוספים
אור וחום ההתקשרות
פרשת ויקרא | הקריאה של חיבה לכל אחד ואחת
שמחה גוררת שמחה
"קריאה של חיבה" בין אדם לחברו
בית הכנסת "צמח צדק" בעיר העתיקה
קדושתו הנצחית של הנשיא
עת לדעת
יומן מבית חיינו
שואלין ודורשין בהלכות הפסח

ישנה הוראה ונתינת-כח מפרשת השבוע: "ויקרא" – ויקרא סתם, ולא נזכר מי הוא הקורא, היינו, שהקריאה היא מבחינה שלמעלה מכל התוארים ושמות, למעלה גם משם הוי', ובשלון חז"ל: "אני הוא הקורא"...

ואף שקריאה זו ("אני הוא הקורא", וב"לשון חבה") היתה למשה, "ויקרא אל משה", מכל מקום, מכיון שיכולים ללמוד תיבת "ויקרא" כפי שהיא בפני עצמה – מובן, שענין זה שייך גם לכאו"א מישראל. ונוסף לזה: גם הקריאה למשה – שייכת לכל אחד ואחת מישראל מצד בחינה משה שבו. ועוד ועיקר: הקריאה (והדיבור) למשה עצמו אינה אלא מפני מעלתן וחיבתן של ישראל – "בשבילכם הוא נדבר עמי", ובלשון חז"ל (המובא בפרש"י לפנ"ז): "כלום נתתי לך גדולה אלא בשביל ישראל".

ונמצא שבפרשת ויקרא מודגשת גודל מעלתן וחיבתן של כל אחד ואחת מבנ"י אצל הקב"ה – עד כדי כך, שבגלל זה היתה הקריאה למשה באופן ד"אני הוא הקורא", מבחינת "אני" ממשה, ובלשון חיבה.

(ש"פ ויקרא תשמ"ה תו"מ ח"ג ע' 1601)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)