חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:41 זריחה: 5:36 כ"א באייר התשפ"ד, 29/5/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פרשת ואתחנן | לדעת לראות
א חסידישע פרשה

נושאים נוספים
אור וחום ההתקשרות
פרשת ואתחנן | לדעת לראות
ב"אמת" אין פשרות
ט"ו באב בערב שבת – רפואה מיוחדת ל'תשעה באב'
משיח צדקנו רוצה לבוא ולגאול את בני-ישראל תיכף ומיד
הרבי וגדולי ספרד ה"ראשונים לציון" – רבנים ראשיים בארץ-הקודש
פרשת ואתחנן
דברי ימי חב"ד
יומן
הלכות ומנהגי חב"ד

החכמים נקראים עיני העדה, וגם אמרו רז"ל: "איזהו חכם הרואה"...

וזהו שרצה משה לכנוס לארץ, שביקש "אעברה נא ואראה את הארץ". והיינו, כי רצה להמשיך בחינת 'ראיה' בארץ.

פירוש: 'ארץ' – הם נשמות ישראל, כמו שכתוב "כי תהיו אתם ארץ חפץ". ורצה לפעול בנשמות ישראל שכל ישראל יבואו לבחינת ראיה באלקות כו'. ולא פעל זה, כי "לא כל הרוצה ליטול את השם יטול"; שלא הכל יכולים לבוא לבחינה גבוה כזו, להיות להם בחינת ראיה ממש באלקות.

כי-אם, על-ידי שראה מרחוק את הארץ, פעל בנשמות ישראל שנקראים "ארץ" שיחידי סגולה יהיו יכולים לבוא לבחינת ומדריגת הראיה. וזהו מעלת ומדריגת התורה, בחינת "חכמת אדם תאיר פניו", שיכולים לבוא למדריגת ראיה ממש באלקות כו'. אך לא כל אדם זוכה לזה כי אם יחידי סגולה ובני עליה שמועטים המה.

אמנם, לבחינת ומדריגת הדעת, יכולים כל אדם לבוא. והיינו, שענין הדעת הוא בחינת ההכרה והרגשה כאילו רואה, הגם שאינו בחינת ראיה ממש, מכל מקום בחינת הכרה והרגשה הוא כאילו רואה.

(תורת שמואל תרל"ט ח"ב ע'תסב-ג)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)