חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 18:43 זריחה: 6:27 י"ב באלול התשפ"ד, 15/9/24
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פורומים
אקטואליה במבט חב"די | בירורי הלכה ומנהג | דת ומדינה | היסטוריה חב"דית | הלכה | הרבי | חברה יהודית | חגים | חדשות | חזרה בתשובה | חינוך | יהדות | מנהגי חב"ד | מעמד האישה | משיח וגאולה | סיוע לנזקקים | פעילות חב"ד | פרשת השבוע | קידמה וטכנולוגיה | שלום ובטחון | תורת החסידות | תפילה לחולים

 שלום ובטחון  
מאמר קולע אחיקם | 04/08/14 14:02
מאמר קולע שנכתב בחודש טבת תשס"ט. לקרוא ולא להאמין לתאריך..

הקישו כאן

וקראו את המאמר - להשלים את המלאכה
החוק הבינלאומי על יהודה ושומרון מיכאל | 29/06/11 11:32
ראיתי וידאו מעניין בנושא הזה

http://www.chabadgushkatif.com/contents.asp?aid=72386

קולה של חב"ד על איראן מיכאל | 14/06/09 16:29
אני חבדניק וזכור לי שלפני קרוב לעשרים שנה פורסמו בעיתון כפר חב"ד דברי הרבי הברורים על כך שלא עיראק היא הסכנה האמיתית של העולם, אלא דווקא איראן.

באותם ימים איראן הייתה מדינה שאף אחד לא חשב עליה בכלל, בערך כמו קירגיסטאן היום. כל העולם חשש מאוד מנשק אטומי שכביכול יש לעיראק. הרבי היה היחיד שאמר שעיראק לא משמעותית והחשש האמיתי היא איראן -" מדינה מסוכנת לכל העולם", תוכן דבריו.

אם כן אני שואל את עצמי, היכן קולה של חב"ד היום, למה כיום לא מפרסמים כראוי את דבריו של הרבי ?
קולה של חב"ד יצחק | 18/06/09 23:51
ראשית, אנא ציין את תאריך השיחה שבה אמר הרבי דברים בנוגע למסוכנותה של אירן, ובהשוואה לעירק, כפי שציינת.

שנית, קולה של חב"ד נשמע מעל גבי אתר זה במגוון של נושאים. מדי שבוע אני נהנה לקרוא באתר זה עשרות עמודים חדשים מתורת הרבי והשקפותיו, במאמרים הנפלאים במדורים "שיחת השבוע" ו"התקשרות". האין אלה דברי הרבי ?! המדור "עמדה שבועית" מביא כמדומני את קולה של חב"ד בנושאים אקטואליים המבוססים על תורת הרבי. על מה אפוא תלונתך?
הרבי על איראן מיכאל | 22/06/09 14:45
אני באמת שמח לקרוא באתר הזה את העמדות של חב"ד בשפה ברורה, וכל הכבוד לכם. דווקא בגלל זה התפלאתי למה מזכירים את העניין הזה שציינתי.

בקשר לתאריך שבו הרבי אמר את הדברים, לצערי לא רשמתי לעצמי את התאריך. הדברים ידועים ומפורסמים. זכור לי גם שלפני הרבה שנים קלינטון היה בארץ והרב אהרונוב שהוא יו"ר הארגון הגיע אליו ומסר לו אגרת מיוחדת על דעתו של הרבי בכל האקטואליה ושם צויין גם שהרבי אמר שהסכנה האמיתי היא לא עיראק אלא איראן(לפחות כך היה כתוב בפרסומים).
הפסקת אש רז | 18/01/09 17:26
יגעו חכמי חלם וחיפשו כיצד להתמודד עם המצב.

היתה להם אפשרות להמשיך עד שלא יהיה ארגון שנקרא "חמס" בכלל. בלשונם "למוטט את הארגון".

היתה להם אפשרות להמשיך עד שהחמס יאבד את יכולתו לשגר טילים לדרום הארץ. בלשונם "לשנות את המצב בדרום".

היתה להם אפשרות להפסיק את הלחימה עם הסכם הפסקת אש. כלומר, להישאר בלי רווח בכלל, להקריב חיילים, ולדעת שעדיין יש אפשרות לאויב לחזור ולהרוג בכל עת.

אבל הם בחרו באפשרות המטופשת ביותר:

הפסקת אש חד צדדית!

חכמי חלם של ממש.

לשם מה הקריבו חיים של חיילים?

בשביל ששדרות יהיו טילים רק מדי פעם, ובבאר שבע ובאשדוד יחיו בפחד מתמיד שכל יום האש יכולה להתחדש???

בלי הרוגים רז | 05/01/09 14:46
פיתרון לטילים בלי הרוגים בשני הצדדים.

לדעתי צריך להודיע לתושבי עזה שאחרי כל טיל שישוגר אלינו - תוך 24 שעות אנחנו ניישר את השטח מהמקום שממנו נורה הטיל ברדיוס של קילומטר.

הירי ייפסק אחרי תקופה לא ארוכה שבה נוכיח רצינות, וללא הרוגים, כי כל תושבי המקום יברחו מבעוד מועד, ומי שלא יברח לוקח על עצמו את האחריות.

זה גם הפיתרון לשאלה מה יקרה אחרי המבצע. הרי עכשיו אנחנו במלחמה, אבל מה יקרה אחרי שהמבצע ייגמר ויהיה שקט, האם אחרי חודש נצא שוב למלחמה על כל טיל?

ובכן, הפיתרון המוצע יביא לשקט וניתן ליישמו בכל עת.

באשר ללחץ הבינלאומי - הרי כיום אנחנו הורגים מאות פלסטינים למרות הלחץ הבינלאומי,
אז מה עדיף?

חזית דתית טכנית ! זלמי כהן | 24/10/08 01:37
דעת הרבי בנושא - אגרת שנשלחה למר חיים משה שפירא ונדפסה בלקו"ש חכ"א ע'' 420.

-

טיח
[ב'' דר"ח אלול תשכ"ה]


במענה לבקשתו מאז לחוות דעתי בשאלת הקמת חוית מאוחדת של המפלגות הדתיות לקראת הבחירות לכנסת הממשמשות ובאות, ומכמה טעמים לא עניתי עד עתה. ואחד מהם הוא, אשר לרוב פשיטות הדבר קויתי אשר גם בלעדי יבוא הענין על פתרונו הנכון, עכ"פ כשיתקרב המועד האחרון להגשת הרשימות. אבל לצערי הרב הנה עד עתה לא קם הדבר ולא הי'' ולכן באתי עתה במענה על שאלתו.

ובהקדמה אשר המדובר הוא על דבר הקמת חזית דתית טכנית לקראת הבחירות לכנסת, ובהדגשת המלה טכנית כלומר שלאחרי הבחירות חוזר המצב ביחסי המפלגות כפי שהי'' קודם הקמת החזית.

ודעתי בזה ברורה ומוחלטת, אשר הקמת חזית דתית טכנית היא לא רק רצוי'' כי אם גם מוכרחת לטובת המצב הדתי ולטובת מצב היהדות האמתית באה"ק תבנה ותכונן במהרה בימינו על ידי משיח צדקנו - ברורה עד כדי כך שלפלא כל ספק בדבר - מנקודת מבט המצב הדתי וטובתו.

ולמרות פשטות הדברים אציע. בקצרה על כל פנים. הטעמים ונימוקים המחייבים הקמת החזית הדתית הטכנית, והם:

א. בשטח השכר וההפסד

(א) הסיכויים לרכישת צירים נוספים:

טבעי הדבר אשר בתעמולת הבחירות. כל מפלגה תשתדל לרכוש מספר הכי גדול של קולות. וכיון שהאמצעים העומדים לרשות כל מפלגה מוגבלים הם (בזמן, בכסף, במספר הפעילים כו''), תשתדל לכל לראש לרכז אמצעי'' בנוגע לאלה מהבוחרים - שהסיכויים להשפיע עליהם גדולים וטובים ביותר. ובנידון דידן זאת אומרת שכל מפלגה מהמפלגות הדתיות (באם לא תהי'' חזית מאוחדת ח"ו) תכוון תוקף התעמולה וההשתדלות - כלפי חברי מפלגות דתיות האחרות, שהרי הסיכויים לרכשם גדולים וטובים יותר מאשר לרכוש קולות מחוגי הבוחרים השייכים למפלגות בלתי דתיות, על אחת כמה וכמה האנטי-דתיות.

וכמו שראו במוחש ובעליל מהבחירות לכנסת שהיו בעבר.

זאת אומרת, שבנוגע לסה"כ של מספר הקולות דהמפלגות הדתיות בכנסת - לא תשפיע התעמולה, או על כל פנים תהי'' השפעה מועטה ביותר.

מה שאין כן באם תהי'' חזית דתית מאוחדת, שאז התעמולה תהי'' מופנית כלפי חוץ ויש סיכויים טובים לרכוש קולות מחוגים שונים.

(ב) שיורי הקולות:

מובן יפשוט שבאם תהי'' חזית מאוחדת לא ילכו לאיבוד שיורי הקולות של כל מפלגה, אלא יצטרפו לחשבון גדול להגדיל מספר המנדאטים.

(ג) ועיקר הוא - קירוב לבבות לעניני דת:

תעמולת הבחירות רישומה ניכר משך זמן גם אחרי הבחירות, ובאם התעמולה תהי'' מופנית כלפי חוגים שעדיין אינם דתיים מאיזו סיבה שהן, הרי לא רק שיש לקוות לרכישת קולות חדשים כאמור, אלא יהי'' בזה ריווח גם בנוגע לקירוב מספר מסויים של אחינו בני ישראל לעניני דת.

(ד) מניעת השמצה הדדית:

באם לא תהי'' ח"ו חזית דתית, הרי תעמולת המפלגות הדתיות תהי'' מופנית בעיקרה נגד מפלגות דתיות האחרות, וכנהוג בזה, וכדרך תעמולות של בחירות, אין מסתפקים בהדגשת מעלות המפלגה שלהם, כי אם מדגישים "לא פחות" את החסרונות של המפלגות האחרות, וכנ"ל כנהוג בתעמולה לבחירות לא תמיד האמת נר לרגלם ורסן לפיהם של הנואמים, ובמילא מגדילים ומגזימים וכו''. ומטבע בני אדם אשר, בסגנון חכמינו ז"ל, ברית כרותה ללשון הרע שתתקבל (משא"כ בנוגע לסיפור מעלות עצמו ומפלגתו, שאין רוחשים לו נאמנות מלאה ולפעמים גם לא נאמנות פגומה). והתוצאות מובנות, וכאמור לעיל, לא רק בנוגע לתוצאות הבחירות במספר המנדאטים, כי אם גם בנוגע לרושם לאחרי כן - ביחס לדת ולעניני הדת.

(ה) שלילת חזית דתית - נשק בידי מתנגדי הדת:

עובדה זו עצמה שאין מתדברים ביניהם להקים חזית דתית לבחירות, בה בשעה שכמה מפלגות שאינן דתיות נתדברו ביניהן לילך יחד לבחירות, בודאי תשמש נשק בידי המפלגות הנלחמות במפלגות הדתיות, ובפרט כשיוכלו לצטט מתעמולת המפלגות הדתיות עצמן חסרונות מפלגות הדתיות הפוסלות זו את זו וכו''.

(ו) שוני המצב:

כיון שגדל מספר הבוחרים לכנסת הבאה, ובמילא גדל מספר הקולות הדרוש לבחירת ציר ולדעת כמה מעסקני אה"ק ת"ו רוב אלו שנתוספו לאחרונה בקהל הבוחרים - אינם שייכים למפלגות הדתיות, הרי שנוי האמור לא לטובת מפלגות הדתיות. שלכן דרוש מאמץ נוסף בבחירות אלו לגבי בחירות שעברו, אפילו אילו היו תוצאות הבחירות שעברו משביעות רצון, ובפרט שהתוצאות היו - אכזבה. והרי זה מחזק עוד יותר הטעמים והנימוקים דלעיל בהכרח הקמת חזית דתית טכנית לבחירות.

ב. הטענות נגד חזית דתית

מהטענות ששמעתי נגד הקמת חזית דתית הן:

(א) אין זה מהכנות והיושר לגבי הבוחרים לדבר במעלות מפלגה אחרת בשעת הבחירות בה בשעה שעד הקמת החזית ולאחרי הבחירות לא תמיד ידברו בשבחה ואולי גם ילחמו כנגדה בכמה שטחים.

ומובן שטענה זו אין לה אחיזה במציאות, כיון שמדגישים בפירוש שזוהי חזית דתית טכנית, שמזה מובן שישנם חילוקים עיקריים בין המפלגות הדתיות שלכן אינן מתמזגות למפלגה אחת, ואפילו לא לחזית שתתמיד גם לאחרי הבחירות.

(ב) יש אומרים אשר ישנו איסור על פי תורה לעשות חזית דתית, אפילו טכנית, עם מפלגה שאין שבעים רצון מיחסה לעניני דת.

וגם טענה זו שוברה בצדה, נוסף על מעשה רב בזה - מנהג גדילי ישראל בפולין וכו'' שאישרו הקמת חזית טכנית, ואפילו עם אלו שאינם דתיים. ובאה"ק ת"ו גופה היתה כבר חזית דתית פעם אחת, ובפעם השני'' שנתבטלה לא הי'' זה כלל וכלל מפני טעמי איסור על פי השלחן ערוך. ואדרבה הביטול בא מצד אלו המכונים "השמאליים" שבמפלגות הדתיות, כידוע ומפורסם.

(ג) יש אומרים שישנו איסור נגד הקמת חזית דתית מגדול פלוני -

והנה בכלל בכגון זה, פשוט שאין לעשות מעשה בפועל עד שרואים נוסח האיסור בכל פרטיו בכדי לדעת אם מכללא אתמר או בפירוש אתמר, אם נאמר גם בנוגע חזית טכנית, ואם נאמר בנוגע למצב הדומה למצב עתה, שאינו דומה כלל להמצב שהי'' באה"ק לפני ארבע ושמונה שנים ויותר.

וכן יש לבחון אם אין האיסור חלק משיטה - שכל מפלגות הדתיות אין מתנהגות על פי'', ואפילו לא בעקרונות של שיטה זו, ואפילו בענינים שאין בהם סכנה למצב הדתי באה"ק ת"ו, כי אם רק צמצום בפעולות מסויימות ובנוגע לרווחים מסויימים, שאס כן הרי פשיטא שאם מפני רווחים מצומצמים אין מתנהגים לפי שיטה האמורה, אין כל מקום לנקוט פרט אחד מהשיטה ולעשותו טעם להנהגה שתזיק למצב הדתי הכללי באה"ק ת"ו.

(ד) ההנהגה בפועל של כל המפלגות הדתיות במשך כל הזמן וגם עתה - מוכיחה שלא קבלו האיסור כלל (או שהי'' בנוסח שאינו שייך לבעי'' זו). ולדוגמא: בכמה מהעיירות הכי גדולות באה"ק עשו חזית ביניהן (וגם עם המפלגות שאינן דתיות) ומסרו בידיים לידי איש מפלגה האחרת מחלקות חשובות מעניני העיר, ולא רק למספר שבועות כ"א לחדשים ולשנים, והמסירה היתה לא רשות לחוות דעה ולהצביע, כי אם לעשי'' בפועל בשטחים שבחלקם הם דתיים ובהשאר - משפיעים באופן בלתי ישר עכ"פ - על מצב הדת בעיר. וההצדקה היא - שתמורת חזית זו של כו"כ חדשים והמפורסמת באה"ק ובחו"ל תקבל המפלגה לידה מחלקה אחרת ובמילא ירויח המצב הדתי בשטח מסויים של עיר זו. - כיון שחזית זו קיימת זה כו"כ שנים ואין פוצה פה ומערער מכל המפלגות - הרי אין כלל מקום לומר שלדעתם יש איזה איסור שהוא בחזית טכנית למשך שבועות אחדים, שאין בה כל ענין של נוטל ונותן ביד, שהנבחרים לכנסת אינם אלא מביעים דיעה ומצביעים, שהמצביעים בעד הרשימה המאוחדת כל אחד יש לו בהרשימה מועמד של המפלגה שלו, שבכדי שיבחר לכנסת מוכרח שיצביעו בעדו ולו יכול להתכוון (משא"כ בהחזית בהעיירות האמורות שהצביעו באופן ישר וחיובי בעד מועמד מפלגה האחרת).

(ה) עוד נקודה בנוגע לכל הטענות הנ"ל: מובן וכלל שכלי היא ודין בתורה אשר ברי ושמא ברי עדיף. הרווחים מהקמת חזית דתית טכנית ברורים הם, וכל הטענות נגדה אינן אלא בגדר ספק. ועוד זאת: הברי הוא לטובת המצב הדתי הכללי, והספק הוא - אולי לטובת מפלגה סיעה וכו''.

ג. טעמי השוללים חזית דתית

לכאורה, כיון שהמצב, כנאמר לעיל, הוא ברור למדי, מהו הטעם שיש כאלו המטילים ספק בנכונות הקמת חזית דתית, ונראה שהטעמים הם גם כן פשוטים, והטעם עיקרי הוא:

טבעי הדבר שעסקני מפלגה איזו שתהי'' מעונינים בביצור מעמד המפלגה בתור מפלגה, ובביצור מעמד הסיעה שלהם במ
מחאה על דברי ראש הממשלה יאיר | 17/10/07 18:27
ראש הממשלה מדבר שוב על ויתורים. אני רוצה להביע את מחאתי על הדיבורים הנוראים הללו. זה ממש אבסורד שראש ממשלה בישראל לא מבין שלתת את הנכסים של העם היהודי זה מביא צרות צרורות.

אני לא חושב שהמצב פשוט ואני גם מבין את הלחצים הבינלאומיים, אבל הגיע הזמן שהציבור כולו יקלוט שהמסר שלנו לעולם צריך להיות - לא נוותר על חשבון הביטחון!!!! כל פיסת קרקע היא נכס אסטרטגי. למסור נכסים אסטרטגיים תמורת חיוכים לזמן קצר בעולם, ותמורת הבטחות שווא של שלום - זו שטות וטפשות חמורה.

רק אם נשדר מסר רציני בעקשנות נצליח למתן את הלחץ הבין לאומי, והעיקר לשמור על הביטחון שלנו.
מצטרף למחאה חדד | 18/10/07 22:45
מאוד עצוב שלא הבינו את זה אחרי "חגיגת ההתנתקות". אם זה לא היה עצוב ומסוכן מאין כמוהו זה היה מצחיק.

אירוניה: אחרי שברק הציעה לערפאת את הכל וקיבל 3 שנים של האינתיפאדה שהיתה התקופה הקשה ביותר מקום המדינה - הוא חוזר כשר ביטחון לנסות להחזיר שוב את ירושלים.
------------------------------------------------
הודעה זו עברה עריכה ע"י מנהל הפורום.
חב"ד יכול לדבק י.ד | 13/01/05 00:31
ואם יש איזה דבק כל שהוא, לחיזוק עם ישראל,
"ללא פוליטיקה" רק חב"ד יכול.

ולכן על כל החב"דניקים, הנמצאים בשליחות בכל המוסדות בארץ וברחבי העולם,
לבקר בהמונם בכל הישובים ברחבי הארץ;
"להרביץ תורה" ואהבת ארץ ישראל.
לפני שמדינת ישראל תאבד את צביונה היהודית לחלוטין.
חייבים לחזור למגורים משותפים, בסמיכות ובתוך השכונות החילוניות ולא להתרחק מעמיך ישראל.

הנה סיסמתי ותרומתי הצנוע לתמיכה ביש"ע
רק חב"ד יכול לדבק / ולחבק
למה חב"ד מחרישה בעת כזאת? איציק | 12/01/05 18:43
כולנו זוכרים לטובה את ההתגייסות המאסיבית של חב"ד בתקופת התגבשותן של הסכמי אסולו בשנת 1992. יצאתם אז בקמפיין האזהרה המיתולגי "ארץ ישראל בסכנה".
למה עכשיו אתם שותקים? האם אתם משלימים עם תכנית ההתנתקות - גירוש ועקירה של אלפי יהודים מבתיהם?
האם הימין הקיצוני יבריח אותנו לים אברהם | 19/05/04 09:29
האם הימין הקיצוני ביחד עם הטפשות שלנו יבריחו אותנו לים ?

מאז קום המדינה, אם לא היינו עושים עידוד עלייה, הילודה הערבית הייתה כבר גוברת עלינו.

עכשיו הגענו למצב שבו חצי של כל היהודים כבר נמצאים בארץ ואי אפשר כמעט להביא באופן משמעותי יותר יהודים מהתפוצות לארצנו.

עכשיו במקום עלייה יהודית, צריכים לעודד הגירה ערבית באותה דרך שעודדנו הגירה-עלייה יהודית לארצנו. צריכים לתת עזרה חומרית למי שעוזב. רק ככה ננצח בעזרת השם.

תנועת כהנא כשלא הצליחו לעשות טרנספר הם החליטו לאמץ לעצמם את השיטה של תשלומים להגירה ולקרוא לזה טרנספר מרצון.

ופה תמונה הבעייה. הימין השפוי והשמאל השפוי כששמעו את המילה טרנספר ברחו עוד יותר שמאלה, ולדידם עכשיו אפילו להציע כסף לערבים גם זה אסור.

האם בגלל שכמה כהניסטים החליטו שעזרה כספית לערבים יש לקרוא בשם טרנספר, האם בגלל זה כולנו נהיה מוכנים ללכת לים? מסתבר שבמדינה שלנו המפולגת והמפלגתית זה כן.
איך מתמודדים עם לחץ אמריקאי-אירופאי אברהם | 05/05/04 09:06
איך מתמודדים עם לחץ אמריקאי-אירופאי

עכשיו, אחרי שהדפנו ברוך השם את רעיון התנתקות החד-צדדית, התחיל עוד פעם הלחץ האמריקאי. השאלה היא מה יקרה אם נכנע ללחץ שלהם, האם אז ייפסק הלחץ. אולי נקדים אותם כמו שעשה שרון עם תוכנית ההתנתקות החד-צדדית שזה הפתיע אפילו גם את האמריקאים. ככה היה גם בהסכמי אוסלו שזה הפתיע גם את האמריקאים. זה היה כמו הכלב שרץ קדימה לפני האדון שלו. אבל האם זה יעזור להדוף את הלחץ?

בדיקה מדוקדקת מראה שזה לא ככה. אם נתכופף, וניסוג, הלחץ של ארה"ב לא ייפסק, רק יגבר ויגיע באיזשהו שלב למצב כזה שאי אפשר יהיה בשום אופן לקבל את זה.

צריך להבין שארה"ב עם כל הידידות שלהם אלינו, הם אף פעם לא יהיו יותר ציוניים מאיתנו, וגם לא בדיוק כמונו. תמיד עמדתם תהיה באיזשהו מקום באמצע בינינו לבין הערבים.

אם תרצו, זהו הפירוש של "אופק מדיני" , ככל שמתקרבים, ככה הוא מתרחק. אם ננסה להתקרב יותר לעמדות הערבים, הערבים יקצינו עוד יוצר את עמדותיהם. זה כבר בדוק ובטוח מעל ומעבר לכל ספק.

גם אם ישראל תסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, זה ברור שאת הערבים זה לא יספק, וארצות הברית תהיה באיזשהו מקום באמצע בין היהודים לערבים.
מגרון אלכסנדר | 16/12/03 15:59
בס"ד
האם יש כוונה אצל חסידי חב"ד ורבניה ללכת בעקבות הרב מרדכי אליהו שליט"א ולהגיע בעצמם למגרון אם חלילה תיפול גזירת גירוש המקום?
כיום זה יותר חשוב מהכרזת מלחמה כללית ולא-מחייבת נגד הממשלה, כפי שמשתמע מהכתבה ב"מעריב".
אמצעי משפטיים נגד לחץ אמריקני צבי פרח | 23/07/03 23:22
אני רוצה להעלות נושא דחוף לדיון.

לדעתי. יש ליצור קשר עם עורכי דין יהודים (או תומכי ישראל אחרים ) ותורמים עשירים בארצות הברית.

יש להגיש , עתירות לבית המשפט העליון בארצות הברית, למנוע מהממשל לחץ על ישראל, לשחרר רוצחים. ואולי גם בנושאים אחרים, שהממשל מפעיל עלינו לחץ, בגללם.

עדיין לא ניסו את זה. וצריך לנסות כל דבר.

יכול להיות שהממשל שכפוף להחלטות בית המשפט העליון, יצטרך להתכופף ולהפסיק את הלחץ.

אין לי ספק שיש בחוקה האמריקאית, סעיפים, שאוסרים על התערבות בעניינים פנמיים של מערכות חוק במדינות אחרות.

יתכן, שהדבר יגרום ללחץ על ישראל, לא לשחרר רוצחים, שנידונו בבית משפט. מערכת המשפט בארצות הברית, יודעת להעריך את מערכת המשפט שלנו.

מערכה כזו דורשת, כסף, ואומץ. נראה לי שאם תפנו לאנשים כמו הרב גוטניק, הוא לא יחשוש להריץ דבר כזה. לי אין גישה לאנשים המתאימים. לכם, נראה שכן.
נוסח הכתבה ממעריב שמוליק | 17/06/03 17:20
רבני חב"ד: ממשלת שרון צריכה להתבטל מהעולם

"הממשלה משתפת פעולה עם החמאס וגורמת לשפיכות דמים בעם ישראל", נאמר בכינוס של אלפי חסידי חב"ד

פסק דין שהוציאו רבני חב"ד קובע שלממשלת שרון אין עוד זכות קיום ועליה לחלוף ולהתבטל מהעולם עקב הסכנות שהציבה בפני העם, בקבלתה את תוכנית "מפת הדרכים".
פסק הדין שנחתם על ידי מאות רבני חב"ד בארץ ובחו"ל הוקרא בכינוסים של אלפי חסידי חב"ד שנערכו ביום שני בערב במקביל בבת ים ובמרכז חב"ד העולמי בניו יורק.
תקשורת וידאו ישירה קישרה בין הכינוסים, בארץ ובחו"ל.

יו"ר "המטה להצלת העם והארץ" בחב"ד, הרב שלום דב וולפא, אמר כי "בעוד שפושעי אוסלו היו בודדים, רבין ופרס, הרי שפושעי מפת הדרכים הם חברי הכנסת מכל המפלגות.
הסרטן של מפת הדרכים התפשט והדביק את כל הפוליטיקה הישראלית". בכינוס, בו השתתפו גם ברוך מרזל, עו"ד אליקים העצני ואל"מ (מיל.) משה לשם, יו"ר ארגון "שנית גמלא לא תיפול", נקראו מפלגות הימין לפרוש לאלתר מהממשלה.
הרב וולפא אמר בכינוס כי "זכות הקיום של הממשלה מותנית בפעילותה להציל יהודים. מאחר והממשלה משתפת פעולה עם החמאס, גורמת לשפיכות דמים בעם ישראל ועוקרת יהודים מהארץ - אין לה זכות קיום. דינה של ממשלת הפושעים של שרון לעבור מהעולם", אמר.
"ומי יבוא במקומה?", הוא נשאל. "כמובן, מלך המשיח", השיב.

לדבריו, עמדות אלה מקובלת ללא עוררין על כל הזרמים בחב"ד ללא יוצא מהכלל: "מי יכול לחשוב אחרת ממה שהרבי [מילובביץ'] אמר". הוא אף אינו רואה בעיה בכך שחלק מהרבנים החתומים על פסק הדין חיים בניו יורק ומעולם לא ביקרו בישראל. "לא צריכים לחיות כאן כדי לדעת את האמת", פסק.
"לחייל יהודי אין זכות לפנות יהודי בארץ ישראל ואסור לתת לו פקודה כזו", הוסיף הרב וולפא, "צה"ל כבר מזמן פועל בשליחות ממשלת ארצות הברית ולא בשליחות ממשלת ישראל. הקב"ה הוא צבא ההגנה לישראל".

על ראש הממשלה אמר הרב וולפא כי "הרבי קבע כבר ב-1982 ששרון יכול לייצג רק את הערבים ולא את היהודים. כבר אז שיתף שרון פעולה עם המחבלים כשנתן להם לברוח מלבנון".
לדבריו, גם בנתניהו אינם תומכים עוד: "בית הדין של חב"ד קבע כבר שהתמיכה בנתניהו היתה מהטעויות החמורות של תנועת חב"ד. בעקבות הסכמי וואי עליהם חתם נתניהו, הוציאו רבני חב"ד נגדו ונגד ממשלתו פסק דין דומה לזה שהוציאו עכשיו".

***

עתי"ם
מי מייצג את שיטת חב"ד יוסף | 17/06/03 17:06
היום התפרסם במעריב על כינוס גדול של חסידי חב"ד שבו נשמעו דברים קשים וחריפים, התבטאויות שלכאורה אינן מצתאימות לחב"ד.

אמנם ניתן לטעון כי במצב כזה, כל התבטאות היא עדינה לעומת הסכנות הקשות שהממשלה מסכנת בוויתורים שהיא עושה, אבל בכל זאת, חב"ד הצטיינה בכך שידעה לדבר בשפה ראויה ובכך פרצה מסילות ללב העם כולו.

חבל שחב"ד תאבד את השפה המשותפת שהיתה לה עם כל חלקי העם, והתפוך לחלק קיצוני של העם, שאפילו לא הצליח להכניס חבר כנסת אחד (שעבורו הצביעו בכפר חב"ד).
הרבי מייצג את חב"ד יעקב | 17/06/03 17:13
הרבי מליובאוויטש מייצג את חב"ד והוא קבע שיש למחות בכל התוקף.
הרבי מליובאוויטש קבע עוד משהו.. גידיכטער | 19/06/03 15:15
יש צורך לשמוע לרבנים (ולא רק בק. הייטס)...
שמאל דוחה וימין מקרבת אליהו קליינברג | 10/07/03 01:40
השיטה של חב''ד - זה שמאל דוחה וימין מקרבת, לפעמים זה כולל גם אמירת דברים שלא כ''כ ערבים לאוזן!
יש דברים....... יעל כהנה | 16/07/06 11:49
יש דברים שצריך לאמר (צריך לדעת איך)גם אם אינם ערבים לאוזן
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)