חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

לדאוג לכל העם

ייחודה של תנועת חב"ד ודרכה הרעיונית, לא להתסגר בד' אמותיה, אלא לדאוג לכל מחסורו של יהודי, באשר הוא, ולהפיץ את משנת החסידות ומעיינותיה - חוצה, לכל מקום.
מאמרים נוספים בנושא
איש פלא מחולל תנועת פלא
"היא אומרת – ואני יודע!"
חב"ד ויתר ענפי החסידות
תורת חב"ד - חכמה, בינת, דעת
לדאוג לכל העם
חב"ד מתחילה בליובאוויטש
הסתלקות אדמו"ר הזקן

מנהיגי החסידות וכך גם ההולכים בדרכם, ראו במרכז מעייניהם את החובה לדאוג לכל העם. כך נהג הבעש"ט, שפרץ מתוך קבוצת "הנסתרים" ויצא לכפרים ולעיירות, כך נהג "האדמו"ר הזקן" כשפעל נמרצות ובכל תחומי החיים, רוחניים וגשמיים, לטובת בני דורו וכך נהגו כל אדמו"רי החסידות לדורותיהם.

מי שהביא את הפעלתם של החסידים למען כל עם ישראל בכל מדינות פזורותיו, לממדים מדהימים, הינו הרבי מליובאוויטש. הרבי פיתח את מושג השליחות והקים את ה"בתי חב"ד". במשך עשרות שנות מנהיגותו, שלח הרבי את אלפי תלמידיו לחמש יבשות תבל. הוא "כבש" מדינה אחר מדינה פתח סניפים, בתי כנסת ומוסדות חינוך, בכל עיר ויישוב. במדינות חופשיות מתקיימת הפעילות בחוצות ובפרסום רב, ובמדינות בהם משטר עוין קמו ופעלו מחתרות של שליחיו האמיצים והמסורים של הרבי.

הרבי עצמו פתח את דלתות חצרו לכל יהודי. במשך השנים פקדו מאות אלפי יהודים מרחבי העולם את מרכז חב"ד העולמי בניו-יורק. חלקם זכו להיכנס ל"יחידות" בחדרו של הרבי בשעות הקטנות של הלילה, ולו לדקות ספורות, אחרים השתתפו בהתוועדויות בימי חג ומועד, ועוד רבים רבים, שהמתינו בתורות הארוכים שהשתרכו מידי יום ראשון, לקבל את ברכתו של הרבי ושטר של דולר לצדקה וכסגולה. גם בגיל מופלג מאוד, בזמנים של עומסי עבודה גדולים, ותחינות של רופאיו להאט את קצב העבודה, עמד הרבי משך שעות על רגליו, וקיבל את פני מבקריו בחיוך ובתשומת לב נדירה.

רבים עוד יותר, כאלה שלא עשו את דרכם לחצרו של הרבי בניו-יורק, שיגרו אל הרבי שאלות ובקשות דרך הדואר והפקס וקיבלו את התשובה והברכה בדרך דומה. שקים של מכתבים הוכנסו בכל יום אל חדרו של הרבי, והוא התייחס לכולם.


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)