חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

גדולי ישראל על תשעה באב


מאמרים נוספים
ט' באב - יום מועד לפורענות
מדוע רבנן בכו ורבי עקיבא צחק?
יום אבל וגם "מועד"
משמעותה של הגלות
מפני שנאת חינם חרב המקדש - ובאהבת חינם ייבנה!
גדולי ישראל על תשעה באב

המתאבל - ישמח

רבי עקיבא אומר, כל העושה מלאכה בתשעה באב, אינו רואה סימן ברכה לעולם. וחכמים אומרים, כל העושה מלאכה בתשעה באב ואינו מתאבל על ירושלים, אינו רואה בשמחתה, שנאמר: "שמחו את ירושלים וגילו בה כל אוהביה, שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה".

(תענית ל,ב)

למעט על-ידי שמחה

"משנכנס אב ממעטין בשמחה" (תענית ו,ד). "משנכנס אב" – כשמגיע חודש אב עם דיני האבלות שלו, העצה היא - "ממעטין בשמחה". אפשר למעט את האבלות באמצעות שמחה, כי על-ידי השמחה מגיעים לגאולה.

(רבי חיים מצאנז)

קריאה זמנית

מגילת איכה היא אחת מחמש המגילות שבמקרא וקוראים בה בתשעה באב, אלא שאת המגילה הזאת אין נוהגים לכתוב על קלף, שלא כשאר המגילות שנכתבות על קלף, לפי שהתקווה היא שהקריאה במגילת איכה בתשעה באב היא זמנית בלבד, ובכל יום עתיד היום הזה להתהפך לששון ולשמחה עם בוא הגאולה.

(לבוש)

קינות ב'גניזה'

רבי אברהם מצ'כנוב נהג לקנות בכל שנה בערב תשעה באב ספר "קינות" חדש. כשהסתיימה אמירת הקינות בבית-הכנסת היה מניח את הספר ב'גניזה', ואומר: "מובטחני שבשנה זו יבוא משיח-צדקנו ולשנה הבאה כבר לא יהיה לנו צורך בקינות".

איך אפשר

פעם אחת סיפרו לרבי ברוך ממז'יבוז' על רב אחד שחיבר ספר על סדר "קדשים" בתלמוד. אמר רבי ברוך: אין אני מבין כיצד ניתן לחבר ספר על סדר קדשים, הלוא כשאני פותח ולומד "איזהו מקומן של זבחים", ואני נזכר באיזה מצב נמצא עכשיו מקומם של זבחים, שחרב בעוונותינו הרבים, מיד מתהפכים בי מעיי ואיני יכול להמשיך.


 
   
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)