חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 ט' בניסן התשפ"ד, 17/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הרבי חזה את האסון והתריע

הרב מליובאוויטש שתמיד הרעיף עידוד ואופטימיות על העם היושב בציון, חרד חרדה עמוקה מפני תהליכים של נסיגות וּוִיתורים. ניסיון השנים הוכיח כי הרבי צדק בכל תחזיותיו. עדיין לא מאוחר להקשיב.
מאמרים נוספים בנושא
הבהרה:
הרבי חזה את האסון והתריע
מה יהיה כשיגמרו הכבשים?
ה'התנתקות' – תמריץ אדיר לטרור
לא לפתוח את הארץ לפני האוייב
מה משלמים ומה מקבלים?
התנתקות גוררת התנתקות
אוסלו במהדורה שנייה
אפשר לטעות, קשה להטעות
תרגילים עכשיו ו'אחרינו המבול'
ציות לחוק - ערך עליון?
למה לתמוך, תנו סיבה
המאבק להגנת האמונה
ישועת ה' כהרף-עין
הקרב על ירושלים לא תם

הרבי מליובאוויטש הוכיח בעשרות שנות הנהגתו את דאגתו לכל יהודי, ואת גישתו הכלל-יהודית, רחבת-האופקים. הוא, שתמיד הרעיף עידוד ואופטימיות על העם היושב בציון, חרד חרדה עמוקה מפני תהליכים של נסיגות וּוִיתורים. הוא ראה בהם לא רק חילול-השם והתכחשות לנחלת האבות, אלא סכנת פיקוח-נפש לכל תושבי הארץ.

הרבי עמד בקשרים הדוקים עם כל חלקי העם בישראל. אישים מימין ומשמאל באו לבקרו ולבקש את עצתו וברכתו, והוא קיבל את כולם באהבה. יעץ, עודד, חיזק ואיחל לכולם רק טוב. עמדותיו לא הושפעו משיקולים זרים וממניעים פוליטיים, חלילה. הוא דיבר מתוך כאב אמיתי ומתוך דאגה גדולה לשלום העם והארץ.

ניסיון השנים הוכיח כי הרבי צדק בכל תחזיותיו. הוא ניבא את הניצחון במלחמת ששת-הימים. בחודשים שקדמו למלחמת יום-הכיפורים קרא לכנס ילדים לתפילות, כדי "להשבית אויב ומתנקם", ורק כשפרצה המלחמה הבינו את כוונתו. קודם מלחמת המפרץ קרא ליהודים להוסיף לנסוע לישראל ולא לברוח ממנה, והבטיח כי הקב"ה שומר על ישראל. וכשם שהרבי הפיח תקווה ועידוד, כך הזהיר מפני תהליך הנסיגה והוויתורים.

אתה קורא היום את דבריו, ואתה נדהם. ברור כי הוא צפה את האסון שאנו ממיטים על עצמנו. הוא עשה הכול כדי להזהיר ולהתריע. התחנן, זעק ושידל. לו ממשלות ישראל היו שומעות בעצתו, היינו חוסכים הרבה כאב, שכול ויגון. למרבה הצער בחרו ממשלות ישראל ללכת בדרך ההפוכה, שהמיטה עלינו אסונות כבדים.

אך עדיין לא מאוחר להקשיב.

דברי הרבי חיים וקיימים:

מתחננים למחבלים שיקבלו שטחים

במקום לבסס את היישובים ביהודה ובשומרון, להרחיבם ולהגביר את תחושת הביטחון רודפים אחרי רוצחים ומחבלים, ומתחננים אליהם שיואילו בטובם לקבל שטחים מיהודה ושומרון. מדובר ברוצחים ובמחבלים, שאי-אפשר להאמין למילה אחת שלהם, וחתימתם אינה שווה יותר מפיסת נייר. גם כשהרוצח יושב עמו ליד שולחן עגול, לא הניח מידיו את הסכין ומוסיף לדקור אותו.

(מרחשוון תשמ"ו, נובמבר 1985)

הנסיגה מרחיקה את השלום

רואים בבירור, שמאז החלו למסור שטחים - השלום רק התרחק יותר ויותר. הערבים הכפילו ושילשו מיד את תביעותיהם. כל מומחי הצבא (לא רק מומחה אחד או שניים) קבעו שמסירת שטחים אלה תהיה סכנת פיקוח-נפש לעם-ישראל.

(כ"ז בתשרי תשל"ט - 1988)

פינוי חד-צדדי – צרה כזאת לא הייתה

מעולם לא היה בדברי ימי עם-ישראל מצב שהיהודים בעצמם יציעו לעשות דבר מבהיל כל-כך כמסירת חלקים מארץ ישראל לרשותם של הגויים. במשך הדורות עברו היהודים צרות רבות, אולם צרה כזאת לא הייתה מעולם.

(ז' בניסן תשמ"א – 1981)

מכריחים חיילים לגרש יהודים

...יהודים שעמלו והזיעו לבנות יישובים חדשים בארץ-ישראל, גורשו מבתיהם ונחלתם, אנשים נשים וטף. ולא עוד, אלא שהכריחו חיילים צעירים, שמקריבים את חייהם למען הגנת ארץ-ישראל, שהם בעצמם יגרשו יהודים מנחלתם בארץ-ישראל! וכל זה - כדי לתת שטחים אלו לגויים!

(כ"ה במרחשוון תשמ"ו - 1985)

התחייבויות ארה"ב חסרות ערך

ארה"ב התחייבה בהסכם חתום לערוב לביטחונה של טייוואן, ופתאום נסוגה מהתחייבותה. זהו לקח לעם-ישראל– קודם שהוא חותם על הסכמים ועושה מעשים על סמך התחייבויות של פלוני – להיווכח מה ערכה האמיתי של התחייבות אמריקנית, אפילו היא חתומה על הנייר.

(י"ט בכסלו תשל"ט - 1988)

מוטב לעצור עכשיו

בסופו של דבר יהיו חייבים להפסיק את הוויתורים, שכן כל ויתור גורר אחריו לחץ נוסף עד בלי די, ובשלב כלשהו יהיו מוכרחים לעצור. אבל ככל שיעצרו קודם, יישאר בידנו יותר והמצב יהיה הרבה טוב יותר מאשר אם יוותרו עוד ועוד. לפני חצי שנה היה קל יותר לעצור ולפני שנה היה קל עוד יותר. אבל לפחות שיעשו זאת עכשיו ויעצרו!

(אדר תש"מ, מארס 1980)

- אודות משנת הרבי בנושאי ביטחון העם - הקש כאן

 
- אודות משנת הרבי בנושאי עם ומדינה - הקש כאן

 


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)