לשיעורי היום – הקש כאן.
את לימוד החת"ת (=חומש, תהילים, תניא) תיקן האדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש (רבי יוסף-יצחק, האדמו"ר השישי בשושלת אדמו"רי חב"ד). ממלא מקומו, הרבי מליובאוויטש, נשיא דורנו, חיזק מאוד תקנה זו, בכך שעודד את חסידיו ואת כל בית ישראל להצטרף ללימוד חת"ת מדי יום ביומו. במכתביו ציין הרבי כי לימוד זה מהווה סגולה לברכה ולהצלחה בכל מעשינו.
חומש
הסדר המעשי של הלימוד היומי בחומש הוא – ללמוד בכל יום חלק אחד מפרשת השבוע (הפרשה שיקראו בשבת הקרובה) עם פירוש רש"י, על-פי חלוקת הפרשה לשבעה חלקים. ביום ראשון לומדים את החלק מ"ראשון" עד "שני", וכך בהתאמה לכל יום מימי השבוע.
תהלים
קריאת פרקי תהילים פועלת נפלאות. הרבי מליובאוויטש פרסם כי "גדולה אמירת תהילים שבכוחה לבטל את הדינים שלמעלה, ולבטל את הגזירות גם אחרי שנחתמו דינם".
קריאת התהילים היומית נעשית על-פי חלוקת 150 פרקי התהילים לימי החודש (העברי). החלוקה אינה סימטרית (מבחינת מספר הפרקים שנקבעו לכל יום) והיא מודפסת ברוב ספרי התהילים. בכל יום א' בחודש מתחילים את קריאת התהילים מחדש, ומסיימים אותו ביום האחרון של החודש העברי - ביום ל' (30) לחודש, או ביום כ"ט (29) לחודש בחודש עברי "חסר". בחודש "חסר" אומרים ביום כ"ט גם את השיעור ליום ל' (פרקים קמ"ה - ק"נ).
תניא
ספר התניא הוא ספר היסוד של חסידות חב"ד, והוא נחשב 'תורה שבכתב' בתורת חסידות חב"ד. הספר חובר על-ידי אדמו"ר הזקן, רבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד, שחיבר גם את שולחן-ערוך 'הרב' המפורסם וספרי חסידות רבים.
הספר חולק לשיעורים יומיים הנפרסים על פני שנה. הלימוד מתחיל, מדי שנה, בי"ט בכסלו ומסתיים בי"ח בכסלו של השנה הבאה.
משנה תורה לרמב"ם
תקנת הלימוד היומי ברמב"ם נקבעה על-ידי הרבי מליובאוויטש, ונתקבלה בהתלהבות קודש על-ידי גדולי ישראל. הרבי קבע שלושה מסלולי לימוד לפי רמת הלומד ויכולתו. ייחודו של לימוד ספר הרמב"ם, שבכך מקיפים את כל הלכות התורה, ובמידה מסויימת יש בזה את לימוד "כל התורה כולה".
מסלול א' – לימוד שלושה פרקים בספר "משנה תורה" - "יד החזקה" של הרמב"ם. במסלול לימוד זה מסיימים את כל ה'משנה תורה'במשך שנה בקירוב.
מסלול ב' – לימוד פרק אחד ליום בספר "משנה תורה – יד החזקה" של הרמב"ם. במסלול זה מסיימים את הלימוד פעם בשלוש שנים בערך.
מסלול ג' – לומדים בספרו של הרמב"ם – 'ספר-המצוות', המכנס ומבאר את כל מצוות התורה. מסלול לימוד זה מקביל ללימוד היומי ברמב"ם של שלוה פרקים ליום, והשיעור עוסק באותן מצוות. מי שמתקשים ללמוד את 'היד החזקה', נשים שאין שעתן פנויה וילדים, יכולים בדרך זו להצטרף ללימוד היומי. |